['

Rabu, 5 Disember 2012

Kenapa Selalu MC dan Loss?


As salam dan selamat sejahtera,

TOPIK kali ini memang BEST dan semua orang x boleh lari di awalnyer. KENAPA saya selalu MC dan LOSS?

Okey  kita keluarkan diri kita dahulu daripada FOREX, kita bercerita tentang  kehidupan seharian kita. dalam mengejar CITA2 yang kita impikan, sudah  tentu terlalu banyak HALANGAN dan RINTANGAN yg akan datang pada kita.  Namun harus diingat, KEJAYAAN itu disediakan untuk orang2 yang CEKAL,  TABAH, BERUSAHA, TAWAKAL, BERDOA dan tidak pernah mengenal erti putus  asa.

Okey, NOW kita lihat ke dalam diri kita SENDIRI,  siapakah KITA sebenarnya? apa yg kita nak jadikan diri kita sebenarnya?  apakah MATLAMAT kita sebenarnya?

Orang lain tidak boleh menjawap semua itu melainkan diri kita sendiri. itu pun jika kita benar2 JUJUR dgn diri kita....

JUJUR bermaksud tidak pernah membohongi diri kita mahupun orang lain.

Sekarang  kita masukkan semula diri kita didalam FOREX. kita sering melihat  kejayaan org lain, sehinggakan kita tidak pernah mengukur keHEBATan yg  ada pada diri kita. OMPUTIH kata "Be YOURSELF" jadilah diri sendiri.  bukan jadi orang lain. orang lain tidak melalui sebenar2nya pa yg kita  lalui. setiap PAHIT dan GETIR itu kita sahaja yg lalui. POPIT, LOSS MC ,  DEPO, WD semua kita yg lalui. kita menjadi pemerhati kepada kejayaan  orang lain dan juga kegagalan orang lain, tapi pernahkah kita terfikir  dan belajar dimana silapnya bila berjaya dan dimanakan silapnya jika  kita gagal. Pengalaman itu adalah NIKMAT yg terhebat TUHAN berikan  kepada kita untuk kita belajar Tanpa seorang guru. gurunya adalah

PENGALAMAN.




Dimana silapnya saya satu ketika dahulu,  adalah kerana saya terlalu mengharapkan agar segala hutang piutang saya  dapat diselesaikan dengan kadar yg segera. NAMUN hakikatnyer NOTHING.  Siapa kata didalam FOREX kita memerlukan MODAL yg besar untuk dijadikan  lebih BESAR? bila kta menggunakan MODAL yg kecil kemudian menjadi BESAR, itu lebih bermakna.

Untuk menjadi seorang yang ditahap PROFESIONAL, kita perlu mempelajri hanya 1 perkara bukan 2, bukan 3, dan bukan 4.... KENAPA?

Apabila  kita masuk ke UNIVERSITY kita hanya belajar dan mempelajari BIDANG yang  kita inginkan sahaja....cukup2lah di sekolah RENDAH dan MENENGAH kita  belajar terlalu banyak SUBJEK. itu adalah pnegalaman dan pengetahuan  sahaja. sama juga seperti FOREX, dia awalnyer kita belajar terlalu  banyak perkara, dan akhirnya saya berpegang hanya pada satu perkara....  yang lain itu saya tidak buang terus dan saya jadikan sebagai bahan  penyedap rasa didalam TRADINg saya.... KERANA saya mula FAHAM apa yang  saya tidak FAHAM satu ketika dahulu....

PERCAYALAH,  jika anda tidak sesuai dgn MPRC saya nasihatkan anda pergi mencari  TEKNIK yg lain, coz TRADING ini adalah TRADING STYLE saya, yang saya create kerana saya memahami apa yang diri saya mahukan didalam rutis  seharian saya....

Saya bertanyakan ini kepada ANDA  semua, jika anda INVEST kedalam ASB atau sewaktu dengannyer ANDA seorang  yang penyabar menunggu 1 tahun untuk mendapatkan below 10%  profit....Tapi kenapa di dalam FOREX yg anda kendalikan sendiri ANDA  tidak menjadi seorang yg begitu?

1,000,000 bermula dengan 0.01cent........ BUKAN 0.01cent bermula dengan 1,000,000.......

TEKNIK  hanya the BEST Part of ENtry & EXIT sahaja...tetapi MM adalah kunci  segalanya......jika ANDA tidak mengikut MM anda adalah orang yg tidak  JUJUR dalam kerja ANDA......

Beri masa dan keyakinan  dgn apa yang ANDA lakukan dalam jangkamasa 1 atau 2 tahun...kemudian  lihat HAISLnyer baru JUDGE siapa ANDA......

This is WHAT i CALL "LEARNING never ENDS"

insya-ALLAH & Good Luck alllzzz........ 



*Original Post by Arejug

============================================================================
TAGs

Belajar Forex Mprc, Buku Forex Mprc, Teknik Forex Mprc, Trade Forex Cara Mudah Mprc, Video Tutorial Forex Mprc, Teknik Forex Simple Mprc, Teknik Forex Jutawan Mprc, Trader Berjaya Mprc,Teknik Trading Forex mudah mprc, Rahsia Kejayaan forex mprc, Rahsia Jutawan Forex Mprc, Cara buat duit dengan mprc, Rahsia Buat duit dengan mprc, trader forex berjaya mprc.





0 ulasan:

Catat Ulasan

Kalendar Ekonomi

Currency Cross Rates

SuperForex